ارائه طرحهای كتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه مفید در دیدار با رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی استان یزد

یزدفردا "مدیر كل كتابخانه های عمومی استان در دیدار با رئیس اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزی از توان بالقوه اعضاء انجمنهای اسلامی برای اجرائی شدن طرح های كتاب و كتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه مفید در استان خبر داد
مهندس علائی مدیر كل كتابخانه های استان در دیدار با رئیس اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزی استان اظهار داشت برای اجرائی نمودن طرحهای كتاب و كتابخوانی برنامه های كاربردی در دست اقدام است كه به لحاظ پتانسیلهای بالای اعضاء انجمن های اسلامی این طرحها كاربری بالاتری خواهند داشت و تصمیم داریم با مشاركت اتحادیه و ایجاد انگیزه در بین اعضاء این اتحادیه را وصل به كتاب و كتابخوانی نماییم .
وی از بهره گیری ظرفیت مربیان خیمه های معرفت و اردوهای خیمه معرفت یاد كرد و گفت مربیان می توانند حس و انگیزه لازم را در سوق دهی به كتاب و كتابخوانی در دانش آموزان برانگیزانند و اداره كل كتابخانه های استان نیز با انجام مسابقات كتابخوانی و یا مسابقه چكیده نویسی از كتب مورد نظر ، برای برندگان مسابقات مزبور سفرهای زیارتی به عتبات عالیات ، مشهد و قم اختصاص خواهد داد .
علائی ادامه داد با همكاری اتحادیه و ارائه لیست كتب درخواستی ، می توانیم كتابهای مورد نظر را خریداری و در محل كتابخانه ها ارائه كنیم و در صورتی كه مربیان طرح خیمه های معرفت به عنوان رابط هاتف كتاب با اداره كل همكاری نمایند می توانند پس از عضویت اعضاء انجمن در كتابخانه های عمومی ، لیست كتب درخواستی را برای برگزاری سیرهای مطالعاتی و براساس دفترچه هائی كه با توجه به سن و مدرك و كتابهای مورد علاقه تنظیم شده است از كتابخانه اخذ نموده و به اعضاء تحویل نمایند .
این مقام مسئول خبر داد در صورت اعلام نیاز و فراهم نمودن مكانی توسط مسئولین انجمن های اسلامی دانش آموزی جهت راه اندازی كتابخانه ، این اداره كل آمادگی دارد تا امكانات لازم رادر اختیار بگذارد . همچنین با مشاركت اتحادیه در امر ترویج فرهنگ مطالعه مفید نیز قرارداد تفاهمنامه مشاركت امضاء گردد .
مدیر كل كتابخانه های استان اضافه نمود در محل كتابخانه های عمومی امكاناتی از قبیل استفاده از كافی نت ، درخواست كتاب از طریق طرح كتاب من و استفاده ار 50 % تخفیف كتابهای گاج و تخفیف كلاسهای تست زنی ارائه خواهد شد .
در این دیدار رئیس اتحادیه انجمنهای اسلامی استان در زمینه اجرائی شدن طرحهای كتابخوانی و ترویج مطالعه مفید در بین اعضاء انجمن های اسلامی با مشاركت اتحادیه قول هر گونه همكاری داد .


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا